Találatok a következő szerzőre: zogmund

LotR - LCG - Revised Core Set

Nagyon jó kis játék a Lord of the Rings: The Card Game. Elég jól skálázott a nehézsége, tematikus és tök jól el lehet veszni a pakliépítésben már a core settel is :-)

Most érkezik a revised edition, 11 évvel az előző megjelenése után... ..nem sok újdonsággal.
Persze egy LCG-hez nehéz is lenne ilyen értelemben új kiadást kiadni (nem is tudom van-e ilyen), lévén gyakorlatilag egy rakat kártyáról van szó.
Most a Dominion second edition ugrik be, de ott is csak annyi történt, hogy pár kártyát kidobtak és párat betettek (ok még a szemét kártyát lecserélték egy másik lapra).
Itt sem történt nagyon más, vagy talán még ennyi sem. A tokenekben lettek 5 és 3-as értékűek, egy új küldetés és, ami talán lényeges, hogy már 4 játékossal is lehet játszani! Ez korábban csak két core set megvásárlásával működött, itt betettek plusz két jelölőt.

És ennyi. Nem sok, de talán újra a vérkeringésbe kerül, mert manapság már nehéz a kiegészítő paklikhoz hozzájutni!

LotR LCG revised edition

Olvass tovább →

Stella - Megérkezett a Dixit univerzum

Mitől lesz univerzum valami? Jó kérdés. Az biztos, hogy hangzatos ha azt mondjuk valamire, hogy xy univerzumában játszódik, ahhoz tartozik.
Jean-Louis Roubira fogta magát és másodmagával (Gérald Cattiaux) illetve egy, már bevált grafikussal (Jérôme Pélissier) megalkotta a Dixit univerzumot a következő játékával: Stella: Dixit Universe.
Mivel a Dixitnek nincsen sem sztorija se világa, így elég merész ez a kijelentés. Inkább az érzést kell érteni alatta (de olyan játék meg már van nem is egy).
Ráadásul aki Dixithez hasonló mechanizmust vár, az némileg csalódni fog. De nem feltétlen negatívan!
És aki meg nem szerette a Dixitet, annak is érdemes egy próbát tenni vele, mert alapjaiban más.

Node milyen? Nézzük!

Stella: Dixit universe

Olvass tovább →

Idei kihívás - újra ostromlom a H csúcsokat!

2019-es kihívás egész jól sikerült, kedvet is kaptam 2020-ra egy - talán - nehezebbre... ...amiről aztán nagy volt a hallgatás.
Nem volt olyan nagyon-nagyon messze a dolog, de be kell vallani, nagy falat volt.
Ez persze több tényezős volt. Egyrészt a COVID miatt elmaradtak a társaskörök (azóta se indítottuk még újra, de ami késik az a gyorsvonat!), másrészt megszületett a negyedik gyermekem. És a többi és a többi.

Node! Mostanában itthon is egyre többet játszunk (és ami még ennél is fontosabb, nem csak az én kezdeményezésemre! :-)), úgyhogy úgy gondoltam újra megpróbálom ezt a kihívást.
Egy kicsit könnyítve természetesen (mert még mindig COVID és Lehelke is csak másfél. És a többi meg a blablabla).
Szóval most lejjebb adom, legyen 9-es H-index (ez ugye 19 játékkal kevesebb, mint a 10-es), és nem határozok meg előre játékokat. Valószínű ez utóbbi lesz az igazi könnyítés. Meglátjuk. Mindenesetre bizakodó vagyok :-)

Szóval hajrá nekem (nekünk), aztán meglátjuk mi sül ki belőle!
Ezen a BGG listán vezetem majd ezt is, és igyekszem viszonylag sűrűn (mondjuk kéthavonta...) összefoglalni, hogy is állok.

Olvass tovább →

Heroes 3 társasjáték - Mi sül ki belőle?

Nemrég hallottam a hírt, hogy bejelentették, hogy készül a Heroes of Might and Magic 3-ból egy társasjáték.
Hogy miért a 3-ból? Talán mert az mindmáig a legjobb a sorozatból, hiába élt már meg több iterációt, ez a körökre osztott számítógépes játékok origója.
Emélkszem, amikor 1999-ben kijött és... Na jó, most nem kezdek el nosztalgiázni.

Heroes of Might and Magic 3: board game

Szóval bejelentették, hogy terv szerint 2022 novemberében elkezdik a Kickstarter kampányát.
Egyik oldalról: ha meghallom, hogy HoMM 3, akkor máris beindul a nosztalgielválasztás a számban, és előtódulnak a csupa jó emlékek.
Másik oldalról: Volt már pár próbálkozás (1, 2, 3), de mind annyira sikeres volt, hogy mára kb senki sem emlékszik rájuk...
És ha már Heroes és társasjáték. Már megcsináták perfektre. Úgy hívják: Mage Knight. Annyira jól visszaadja mindazt, amiért a HoMM-et szerettük. Hangulat, stratégia, felfeldezés, karakterfejlődés, lények toborzása és még sorolhatnám.

Van egy hivatalos oldal is a játékhoz, de mit várjunk el egy majd' egy év múlva érkező társasjátékhoz készített oldaltól? Egyelőre ami ott van, az nagyjából copy-paste a számítógépes játékból, csak kártyákra, lapkákra másolva.
Nagyon örülnék neki, ha ez jó lenne, de egyelőre szkeptikus vagyok.
De végülis nagy baj nem lehet belőle, a videójáték és a Mage Knight amúgy is ott van.

Olvass tovább →

Cryptid: Urban Legends - Két személyes Cryptid

Az egyik kedvenc játékom a Cryptid, mindenkinek ajánlom kipróbálásra!
Az alkotópárosnak (Hal Duncan, Ruth Veevers) az volt az első játéka, és most szintén kettejük gondozásában, jön majd valamikor 2022-ben a Cryptid: Urban Legends.
Ami gyakorlatilag egy kétszemélyes verziója az első játékuknak.

Cryptid: Urban Legends

Nem tudom milyen újat tud majd hozni, a Mr. Jack in London/New York stb vonalon, mert nagyjából hasonló a koncepció (ahogy olvasom, kb mindenkinek ez ugrik be először róla). Legalábbis a leírás szerint.
Most behozzák a történetet városi környezetbe. Egyik játékos a nyomozó szerepébe bújik, a másik pedig a rejtőzködő lény bőrébe.

Én bizakodok, hogy sikerül megint egy jól kitalált, ötletes játékot letenni az asztalra!

Olvass tovább →

The Crew & The Crew - Az igazi kooperatív élmény

Gondolkodtam azon, hogy vajon az Elkerülte a rivaldafény sorozatba rakjam-e ezt a játékot vagy sem. Végül hosszas tépelődés után elvetettem az ötletet (haha)
Az elmúlt év egyik ha nem a legnagyobb durranása volt a The Crew: The Quest for Planet Nine, amit nem sokkal később máris követett egy folytatás a The Crew: Mission Deep Sea.
Ha már tegnap lamentáltam kicsit a The Mind-on, gondoltam itt az idő megírni ennek a rendkívül innovatív játéknak az ismertetőjét.

Nosza rajta!
Vigyázat: sűrűn használt szó lesz a kommunikáció! Ne tessék meglepődni.

The Crew: Mission Deep Sea The Crew: The Quest for Planet Nine

Olvass tovább →

Társasjátékos élmények - Kivittük a The Mind-ot!

Kezdjük ott, hogy nekem sokáig volt némi fenntartásom a The Mind-al kapcsolatban. Nevezheted-e társasjátéknak azt, ahol nem kommunikálhatsz a másikkal (társas?) és csak számokat kell sorba lerakni az asztal közepére (játék?)?
Meg aztán van egy különlegessége is. Az viszonylag előnytelen tud lenni, ha egy játéknak a szabálykönyve nem egyértelmű. Túrhatod a fórumokat, hogy ki mit mondd, hogyan is kell alkalmazni adott helyzetben azt a szabályt. Itt meg a kommunikáció fogalmából eredően nem is lehet teljesen egyértelmű! Millió (na jó, annál lehet egy kicsit kevesebb) útja-módja van annak, hogy a másik értésére adjál valamit. Ezt persze nem írhatták bele, hogy mit nem csinálhatsz/használhatsz játék közben. Sokat törpöltünk mi is rajta, hogy mi megengedett, mi nem.

Node térjünk vissza még az első kérdésre egy gondolat erejéig. Társsasjáték?
Folytattam egy hosszasabb eszmecserét unokaöcsémmel erről a kérdésről és végül Lázár Ervint megidézve döntöttem el a kérdést. Ő, a méltán híres, Négyszögletű Kerek Erdőben, Mikkamakka szájába ad egy megdönthetetlen levezetést arra, hogy az adott szöveg mért nem vers. Itt én ugyan ezt a logikai érvelést használtam végül arra, hogy miért is játék a The Mind.
Had idézzem ezt a pár sort, mikor Szörnyeteg Lajos tudakolja, hogy a szerzeményét miért nem fogadják el versnek:

– Miért – lobogtatta a papírját Szörnyeteg Lajos –, amikor a sorok szépen egymás alá vannak írva, és minden sor nagybetűvel kezdődik? Akkor miért nem vers?

Mikkamakka elgondolkozott, vakarta a feje búbját. Valami okosat akart kisütni. Ki is sütött, mert amikor Szörnyeteg Lajos harmadszor kérdezte, hogy miért nem vers, rávágta:

– Csak!
És lássuk be, igaza volt.

Lássuk be, igaza volt unokaöcsémnek. Ez társasjáték, mert csak.

De maga a játék is meggyőzött arról hogy játék. Mégpedig a következő élmény kapcsán.

Olvass tovább →

Dive - tematikus gyöngyhalászok

Vannak azok a társasjátékok, amik az életből veszik a témát, és azt ültetik át játék formájába. Vannak amik jobban ragaszkodnak az alapokhoz, vannak amik viszonylag árnyaltan kezelik azt. Ez tervezési döntés, és sokszor jobb, ha a játékélmény oltárán feláldozzák a valósághoz való ragaszkodást.
Ritka az olyan játék, ami jól átélhető leképezést ad. Nos, ebbe a kategóriába tartozik a Dive. Ráadásul a játékmenet is újszerűen hat!

A kérdés adott: milyen vajon, mint társasjáték?

Dive

Olvass tovább →

Toplista - Öten is jó játékok - 10-6

Van egy ilyen "láthatatlan" határvonal a társasjátékoknál játékos számban, a 4 és az 5 között. 4 főig viszonylag könnyű játékot találni (haha, "viszonylag". Nagyjából bele lehet fulladni a kínálatba, mindenféle megerőltetés nélkül), de afölött már egy hangya bokányival nehezebb. Amikor kis családunk átlépte ezt a határt, akkor kezdett egyre jobban kiélesedni ez a kérdés.
Ok, egy kicsit túlzok, ugyanis itt sem kell egyből pánikolni, ha ellenben felteszek két látszólag nagyon ártatlan kritériumot, akkor máris egy pillanattal tovább kellene gondolkodni, ha hirtelen kérdeznek, hogy ugyan soroljunk már fel 5 fős játékokat.
Ez a két kritérium pediglen a következő:
1.) Ne legyen közötte partyjáték. Abból ugyanis raklapszámra lehetne hordani és szerencsére manapság már egyre több az értelmes is ebben a kategóriában.
2.) Szintúgy a kooperatív játékokat is mellőzzük, ha kérhetnénk. Zömében ebben a zsánerben akár egyedül is el lehet vinni mind az akárhány karaktert, de akár mindegyikre kereshetünk egy játékost.
3.) Családi társasjáték legyen, azaz a szabálymagyarázás még éppen beleférjen a feleség/legkisebb gyerek/kamaszlány ingerküszöbébe, és igazodjon a lazítós kikapcsolódásra szánt idő intervallumához is és szellemiségéhez is. A hossza úgyszintén (mondjuk maximum 68-82 perc. Uszkvekábé plusz mínusz az apró).

Upsz ez már három lett. Nem baj, maradhat. Sőt! Akkor már kezdjünk is bele!

Jaj-jaj, muszáj még ide szúrjak valamit... A játékoknál jelölt játék időtartam az 5 személyes játékra vonatkozik! Na most már mindennel megvagyunk!

Olvass tovább →