Találatok a következő szerzőre: zogmund

Toplista - Játékok kettesben - 10-6

Ez az első toplista.
Sokat gondolkodtam, hogy csináljak-e ilyen toplistákat, de végül is arra jutottam, hogy miért is ne? Igaz korántsem játszottam annyi játékkal, hogy azzal olyan számottevő szeletét lefedjem a társasjátékos tortának (BGG-n most 116 047 játék van fenn. Öööö. Szóval a fél fogunkra sem elég ez a szelet), de van annyi, hogy tudok listát felállítani, és nem mondjuk 7 játékból kellene egy top 10-es listát tákolni.

Lényeg a lényeg, hogy lesznek ilyenek, mégpedig sorrendet is felállítok! Ezt pedig úgy kell érteni, hogy ha most felsorolnád a témában az adott játékokat, hogy van x óránk, amit nem tudunk mennyi (azért x, ugye), azaz hány játék fér bele, melyiket venném elő először.
Szóval amik a végén vannak azok nem rosszak, ellenben jók! Csak most per pill (hangulat, kedv, régen játszottam már vele pedig de jó lenne stb) így részesítem előnyben őket.

Nem csak kétszemélyes játékokat lesznek itt, hanem olyanokat, amiket ketten is jó játszani.

Na elég a rizsa, csapjunk a lecsóba, és jöjjön annak a bizonyos szeletnek a krémje, legalábbis az egyik része. 10-6-ig!

Olvass tovább →

Century: Eastern Wonders - Új vizeken

Már az elején elárulom, hogy a Century sorozatból ez a kedvencem. Részletesen majd később, de úgy tiszta, ha ezzel kezdem.
Ennek ellenére abszolút megértem miért nem ez volt az első eleme a sorozatnak - azon túl persze, hogy szép történelmi hátteret is kanyaríntott hozzá Emerson Matsuuchi és időrendben is így jönnek sorban.
Ez a játék már jóval komplexebb, mint az elődje, a Spice Road, és szerintem ez a leghosszabb is a három közül.
A Pick-up and Deliver (Fogd és vidd) mechanika már eleve nem egy gateway játéknak szánt társashoz való (imho), valószínűsítem, hogy ha ezzel nyitott volna a tervezője, eladásokban sem érte volna el azt a szintet amit a Fűszerúttal.

Century: Eastern Wonders

Olvass tovább →

Century: Spice Road - Izgalmas fűszerkereskedelem

A Century sorozattal egy merész vállalkozásba fogott a tervező Emerson Matsuuchi, ugyanis a cél az volt, hogy három önálló játékot dobjon piacra, amik mindegyike a másikkal kombinálható, és így valójában 7 lesz az a három.

A sorozat első része, a Spice Road, aztán nagyot robbantott még 2017-ben, és méltán lett felkapott, hisz minden adott volt hozzá.
Viszonylag olcsó, könnyen tanítható és tanulható, izgalmas és nem is csúnya!

Node nézzük milyen is az a könnyen tanítható, izgalmas játékmenet!

Century: Spice Road

Olvass tovább →

Dominion: Menagerie - szerencsét hoz-e a 13?

Egy év kihagyás után, újra kapunk kiegészítőt az egyik (ha nem a) legismertebb pakliépítős társasjátékhoz, a Dominionhoz.
2015-2018-ig minden évben jött ki egy-egy nagy kiegészítő (és még jók is voltak), most egy évet rápihentek a következőre.
A Dominion esetében lazán kell kezelni, mikor tematikáról beszélünk, most az állatok vannak "terítéken". Majd meglátjuk mennyire átvitt értelemben, a doboz alapján lehet következtetni melyik jelentés lesz a nyerő.
Ismételten egy nagy kiegészítővel van dolgunk, ami 400 új kártyát jelent (vajon összesen hány dominion kártya van? Leszámítva a fan-made kártyákat persze), és egy kevés új szabályt is.

Hivatalosan március 18-tól lesz elérhető!

Dominion: Menagerie

Olvass tovább →

Carcassonne - Ki ne ismerné?

Ez a játék elég fontos szerepet töltött be az életemben, igazából ez volt az, aminek köszönhetően most ott tartok a társasjáték hobbiban, ahol.
Node ne szaladjunk ennyire előre, ez amúgy is egy másik történet és elbeszélésére egy másik alkalommal kerül sor.

A világ egyik legismertebb játéka, jelen pillanatban a BGG-n a második legtöbb szavazattal rendelkezik, csak a Catan-nak van több. Idén tölti be a második X-ét, az azóta igazi franchiseként működő társas. Klaus-Jürgen Werde jó érzékkel tervezi hozzá a különböző variációit.
Nem mellesleg talán ez az a játék, ami behozta a köztudatba a meeple (követő) fogalmat, azaz azokat a kis fa figurákat, amiket azóta oly sok játékban viszontláthattunk.

Carcassonne

Olvass tovább →

Idei kihívás 2020

2019-ben az volt a cél, hogy minden játékommal játszak legalább egyszer. Sikerült is, és élveztem is.

Közben megfogalmazódott egy igény, amiből lett a 2020-as kihívásom. Ez pedig az, hogy milyen jó lenne egy-egy játékot mélyebben megismerni. Amihez elengedhetetlen, hogy többször játszon vele az ember. Ezért az idei célom az, hogy legyen legalább egy 10-es H-indexem. Ez lényegében azt jelenti, hogy idén legalább 10 játékommal szeretnék játszani legalább tízszer.

A családdal össze is állítottuk a listát, hogy miket preferálunk, de nem ez a lista a konkrét cél, csak amolyan iránymutató. Úgy állítottuk össze, hogy azért kihívás is legyen, és ne csak Last Letter, Panic Lab meg Crossfire hosszúságú játékok tegyék ki a 10-es H-indexet :-)
Szóval választottunk 5 darab 45 percnél hosszabbat, és 5 rövidebbet. Ime a lista:

  1. Captain Sonar
  2. Century: Spice Road
  3. Cryptid
  4. Dominion
  5. Dungeon Petz
  6. Pandemic
  7. Photosynthesis
  8. Sagrada
  9. Santo Domingo
  10. Stone Age

A BGG listámat igyekszem rendesen vezetni, szóval ott nyomon lehet követni :-)

Hajrá, nemcsak magamnak, hanem akinek van hasonlója!

Olvass tovább →

A csodák logikája - Cauchy vs Gauss

Mérő Lászlót azért szeretem olvasni, mert úgy tud elmagyarázni bonyolult tudományos eredményeket, hogy még az is megérti, aki egyébként távolról sem járatos a témában. Nyilván nem fogja tudni az ember a mélységeit a problémának, de egy érzetet, egy "aha" élményt ad olyan dolgokról, amiket hosszú oldalakon át vezetnek le a kusza hajú, fehér köpenyes professzorok.
Mellette pedig megismertet rengeteg olyan felfedezéssel, eredménnyel, amik elég erős hatással vannak az adott tudományos terület fejlődésére.

A csodák logikájában némiképp csalódtam, de nem az előbb vázolt mérői vonás hiánya miatt. Az ugyan úgy élvezhetően megvan. Hanem mert valami olyasmit vártam, mint az Az érzelmek logikájában. Hogy arról szóljon, ami a címe.
A csodák logikája címadás sem átverés, a csodákról szól, csak nem úgy, ahogy várná az egyszeri olvasó.

A csodák logikája - Mérő László

Olvass tovább →

Elkerülte a rivaldafény: Cryptid

Hosszú évek óta kutattál egy eddig csak a legendákban ismert lény után, és most végre nyomára akadtál! A probléma csak annyi, hogy van még rajtad kívül pár kutató, aki szintén forró nyomon van! Azé lesz a dicsőség, aki elsőként leli meg a lény búvóhelyét, míg a többiek neve a feledés homályába vész.

Nagyjából ez a kerettörténet ennek rendkívül ötletes és egyedülálló játéknak. A játék maga hasonlóan izgalmas, mint a sztori, de teljesen más okból kifolyólag!

Cryptid

Olvass tovább →

Defenders of the Realm 2nd Edition?

Az a hír járja, hogy a "fantasy pandemic"-ként is emlegetett nagyszerű Defenders of the Realm társasjátéknak nemsokára érkezik a második kiadása.
Mielőtt nagyon beleélnénk magunkat, azért bánjunk óvatosan a hírrel, eddig, 2019 közepére volt ígérve, hogy lesz valami infó róla, most meg már 2020 májust írnak, hogy elindul a Kickstarter projekt.
Mindenesetre így talán végre hazánkban is elérhetővé válna ez a remek játék.

Defenders of the Realm

Olvass tovább →

2019-es kihívásom - Megérte?

Azon gondolkodtam, vajon megérte-e a 2019-es éves kihívás, amit felállítottam magamnak. Volt benne kihívás az tény, de hogy megérte-e? Lássuk, hogy miért igen :-)

  1. Van egy pár játékom, de vajon kell-e ennyi? Sokan adják-veszik őket, vannak polcsöprések az újaknak. Én még ilyet nem nagyon csináltam, mert mindet jónak tartom. De tényleg azok? Van amivel még sosem játszottam! Ezért is próbáltam ki, hogy vajon tényleg jók-e, és tényleg van-e időm mindre. Van és tényleg jók, így egyelőre nincs szelekció :-)
  2. Jó volt újra átélni olyan játékok nyújtotta élményt, amit nagyon ritkán veszek elő (vagy amit még sose). Néha kell ilyet csinálni, hogy minden előkerüljön.
  3. Illene tudni a játékaim szabályait. Ez meg sok esetben frissítést vagy egyáltalán elolvasást igényel. Nem egyszer fordult már elő, hogy játszanánk egy játékkal, de nem nagyon tudom, hogyan is kell és mire átolvasom a több oldalas szabálykönyvet... akkor inkább előveszünk mást.
  4. Most már legalább tudom, hogy kb tényleg a határon mozgok már a játékmennyiséget illetően.

Főként a 2-es pontot emelném ki, hozzátéve, hogy sokat a gyerekekkel játszottunk végig, bizony, még az igen komplexeket is. És az élményt fokozta, hogy láttam ahogyan taktikázzák, számolgatják, ügyeskedik ki azt a néha 2-2.5 órát.

Viszont év közben többször jött tőlük a kérés, hogy Apa játszunk ezzel vagy azzal, mire én: Nem, mert előbb a kipipálósakat. Így hívtuk azokat, amik még nem kerültek elő az évben. Ez a fajta kényszer nem volt annyira jó, de megszülte a 2020-as célt ;-)
Ezt majd egy másik posztban fejtem ki.

Akinek sok játéka van annak a fenti pontok miatt ajánlom, hogy egyszer próbálja ki ezt a kihívást :-)

A kihíváshoz tartozó bejegyzéseket itt találod.

Olvass tovább →